غذای سگ مناسب و مقوی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
غذای سگ مناسب و مقوی
سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت 20:35 | بازدید : 427 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک سگ دکتر جان

برای تغذیه سگ خانگی باید غذایی را برای او انتخاب کنیم که همه مواد مغذی مورد نیاز بدن او را تامین کند. این مواد مغذی می توانند هم از غذاهای تجاری و هم از غذاهای خانگی تامین شوند. اگر غذای خشک سگ استفاده می کنیم باید به کیفیت و سلامت آن دقت کنیم و اگر غذای خانگی برای حیوان خود تهیه می کنیم باید متنوع باشند به گونه ای که همه نیازهای اولیه را تامین سازد.

اگر گوشت قرمز یا گوشت مرغ استفاده می کنیم حتما باید آن ها را آب پز نماییم و عاری از نمک و ادویه جات سرو کنیم. علاوه بر گوشت می توان ماست (که منبعی غنی از کلسیم و چربی های ضرروی بوده و عاری از لاکتوز است) را به غذا اضافه کنیم. برخی سبزیجات به صورت آب پز شده بسیار لذیذ و بوده و برای تامین فیبر غذا مفید هستند. غذای خشک سگ دکتر جان یک انتخاب عالی از میان انواع غذاهای اماده برای سگ است که می توان به سگ هدیه کرد.

غذاهای خشک تجاری سگ با کیفیت تمام مواد مورد نیاز حیوان را به صورت دانه هایی  پلت شده و مناسب با شرایط فیزیولوژیک حیوان تامین می کنند. اگر میخواهید بین غذای خشک یا مرطوب مثل کنسرو یکی را انتخاب کنید باید به چند نکته توجه نمایید:

1.غذاهای خشک رطوبت کمتری دارند و غلظت مواد مغذی در آن ها بیشتر است.

2.غذاهای مرطوب بسیار شبیه به غذایی است که سگ و گربه در طبیعیت مصرف می کنند.

3.استفاده توامان از این دو نوع غذا، مثلا مخلوط آن ها در یک وعده غذایی می تواند غذایی ایده آل را برای حیوان به ارمغان بیاورد.

 

اصولا سگ ها چه چیزی می خورند؟

خیلی مهم است که در نظر داشته باشیم که هر سگ شخصیت جداگانه ای دارد و جیره غذایی مناسب سگ شما ممکن است با سگ دوستتان کاملا متفاوت باشد. برای تصمیم گیری درباره تغییر غذا یا انتخاب غذای مناسب علاوه بر مطالعه، بسیار خوب است که با دامپزشک خود مشورت کنید.

سگ های اهلی اساسا به گوشتخواری زیاد و همه چیز خواری کمی تمایل دارند. غذایی که برای سگ خود انتخاب می‌کنید باید برای سن یا وضعیت فیزیولوژیک او (سگ باردار، شیروار ….) یا اگر مشکلی از نظر سلامت دارد مفید باشد.

استفاده از غذای خشک سگ به عنوان تنها غذای مورد استفاده برای سگ قابل قبول است

چقدر به سگ غذا بدیم؟

میزان غذایی که سگ نیاز دارد به اندازه، نژاد و سن او و اینکه چقدر ورزش می کند، بستگی دارد. مهم این است که مطمئن شوید کمتر از حد مورد نیاز یا بیش از آن غذا به سگ تان غذا ندهید.

همیشه اطمینان داشته باشید که سگ به اندازه کافی آب می نوشد. برای این کار همیشه ظرف آب او را پر نگه دارید، در این صورت خودش در مواقع نیاز آب مورد نیاز خود را می نوشد.

چگونه بدانم سگم چاق یا لاغر است؟

وقتی که می خواهید اندازه و وزن سگ را اندازه گیری کنید، باید وضعیت و شکل بدن و وزن سگ را بررسی نمایید. اگر می خواهید وزن سگ خود را متعادل نگه دارید باید وقتی که دستتان را روی قفسه سینه او می کشید بتوانید با انگشتانتان دنده های او را احساس کنید. اگر نمی توانید دنده های سگ را لمس کنید زمان آن رسیده که برای او رژیم غذایی تعیین کنید. چاقی در سگ ها با کاهش طول عمر و افزایش بیماری هایی مانند التهاب استخوان ها و مفاصل می شود. پیشگیری از این بیماری به راحتی با کنترل وزن بدن سگ امکان پذیر است.

غذای سگ تازه متولد شده

آب یک ماده حیاتی برای توله‌های یتیم است، درست مانند سایر مراحل زندگی آنها. مصرف آب معمولی برای توله سگ های تازه به دنیا امده نسبتاً زیاد است و آنها به 130 تا 220 میلی لیتر مایع به ازای هر کیلوگرم  وزن بدن در روز نیاز دارند. به طور متوسط، حجم کل مایع تغذیه شده در روز (شامل جایگزین های شیر) باید تقریباً 180 میلی لیتر بر کیلوگرم وزن بدن توله سگ باشد.

شیر مادر بسیار قابل هضم و بسیار پر کالری است. در مقایسه با شیر گاو، شیر مادر توله سگ حاوی بیش از دو برابر پروتئین است که به توضیح اینکه چرا شیر گاو برای تغذیه توله سگ های بی مادر ایده آل نیست کمک می کند. اگر به هر دلیلی توله سگ به شیر مادر دسترسی ندارد در این صورت جایگزین های تجاری برای شیر توله سگ توصیه می شود زیرا نسبت به شیر گاو و مخلوط های خانگی برتری دارند.

غذای سگ نوجوان بالای 16 هفته

بعد از هفته شانزدهم می توان استخوان هایی که تکه های گوشت نیز دارند را به توله معرفی کرد. در این زمان است که دندان های دائمی توله ها رشد می کنند. بنابراین با دادن این استخوان ها او آموزش می بیند که به جای کفش ها یا مبلمان، باید چیز دیگری را بجود. برای توله ها هر هفته یک عدد استخوان دارای گوشت کافی است. هر چه گوشت این استخوان بیشتر باشد بهتر است.

اگر سگ شما هنگام غذا خوردن، نسبت به غذای خود احساس مالکیت دارد و هنگام نزدیک شدن به غذای او، خشن می شود، نترسید. کودک خود را از نزدیک شدن به چنین سگی که در حال غذا خوردن است بازدارید. اگر بخواهید غذای او را از او دور کنید ممکن است خرناس یا پارس کند. اگر به صورتی دستی به او غذا بدهید می توانید از حس مالکیت بر غذا پیشگیری کنید اگر هم توله سگ شما به این کار عادت کرده است برای برطرف کردن این مشکل به دامپزشک مراجعه کنید.

وقتی غذای جدیدی به توله خود می دهید، او را تحت نظر بگیرید و از نظر علائم بی حالی یا استرس او را چک کنید. سگ ها نیز مانند انسان ها ممکن است به بعضی از غذاها یا مواد غذایی آلرژی داشته باشند. باید دقت کنید که سگ شما به کدام غذا یا ماده غذایی واکنش آلرژیک داده است و آن را از لیست غذایی او حذف کنید.

وقتی سن توله بالاتر برود می توانید وعده های غذایی او را به دو وعده در روز کاهش دهید. دقت کنید که بیش از حد یا کمتر از حد به توله سگ تان غذا ندهید. اکثر مردم تصور می کنند که سگ های نژاد بزرگ تر باید بیشتر غذا بخورند اما همیشه اینگونه نیست. غذا دادن بیش از حد می تواند سبب مشکلات عضلانی اسکلتی در سن بالاتر و کاهش عمر سگ شود.

 




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 486
:: بازدید ماه : 4802
:: بازدید سال : 17840
:: بازدید کلی : 43247